Redalert

Alla inlägg den 13 oktober 2016

Av Maria Andersson - 13 oktober 2016 17:10

 

Då har jag och Bravve anmält oss till en noseworkkurs, så vi kan få bättre rutin på hur vi ska ta oss fram i de olika momenten. Nästa år 2017 är reglerna officiella och vi hade tänkt att börja tävla i denna gren nästa år.


Bravve kan doften eucalyptus och vi har tränat in frysmarkeringar som vi ska jobba vidare på.


Detta är en perfekt aktivering nu när jag ligger i influensan och gömma några legor hemma som Bravve får leta upp och markera, vi har även testat ute och det är lite svårare med tanke på att det är alltid vind ute som blåser omkring doften, men vi tränar vidare. 


Vi måste oxå läsa på reglerna och hoppas att det kommer ut en regelbok.


Så tills dess är det att kurera sig i för höstens äventyr.







Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag vill gärna dela med mig utav denna blogg som handlar om min belgiska vallhund Thunderwolf's Braveheart, jag kallar honom "Bravve".

Här får ni följa med på äventyr i vardagen och med livet som patrullhund i hemvärnet.


Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2016 >>>

Senaste hundnytt!

Bravve har blivit pappa för fjärde gången på kennel Thunderwolf's

 

 

 

 

  

Planer

Jag och Bravve kommer att tävla inom snar framtid i startklassen. Vi har några moment att träna in först, ska bli spännande detta.

 

         

  

  

  

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards