Redalert

Direktlänk till inlägg 2 december 2016

Storfrämmat från Texas

Av Maria Andersson - 2 december 2016 14:15

I dag bar det av till kennel Nightrunner's för att hälsa på de valpar som är kvar. En hane och två tikar fanns kvar. Storfrämmat från en valpköpare från Texas var även på besök. Tänk att åka så långt för att köpa en valp, fantastiskt roligt. Carol som hon heter fick hälsa på Bravve och det va en knagglig engelska att förklara hans egenskaper, men många skratt blev det och vi förstod varandra tillslut. Fick även en julklapp.

Efter mycket prat och skratt bar det hemmåt igen och nyfiken som jag är öppnade jag paketet, fy på mig.

Så fina saker vi fick jag och Bravve. STORT TACK till Carol.

(Efter detta inlägget skrevs har nu alla valparna hittat sina hem)


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Andersson - 19 december 2016 14:57

Vi började året med att stå i SBK montern på den stora hundmässan My Dog i Göteborg. Bravve genomförde sin andra parning i Januari och blev pappa till 8st härliga groenendael valpar. Vi anmälde oss till Nosework kurs som forlöpte under hela året....

Av Maria Andersson - 3 december 2016 14:45

Upp tidig morgon för att utföra ett doftprov. Framme på plats låg det 12 kartonger i en lång rad och en av dessa låg doften. Doften som Bravve skulle hitta är Eucalyptus. Man har 3min på sig att hitta doften. Jag och Bravve ställde upp bakom st...

Av Maria Andersson - 4 november 2016 23:55


  Vi önkar alla en trevlig Allhelgonahelg.       

Av Maria Andersson - 30 oktober 2016 19:44

Att Bravve skulle bli avelshane va väl inte min planering när jag skaffade honom, men så har förfrågan dykt upp och med hjälp av uppfödare Annelie så har han nu fått 3 kullar och ev en 4:e påväg. En kull i Norge Imbriani(tervueren), en kull i Karlsbo...

Av Maria Andersson - 26 oktober 2016 21:20


    Ruggigt väder och det känns verkligen att det är höst nu, men det bryr sig inte ens hund om vilken årstid det är, lika roligt att träna vilken dag och tid på dygnet trots årstid, härligt. Idag kom Therese med sina hundar och vi körde fält spå...

Presentation


Jag vill gärna dela med mig utav denna blogg som handlar om min belgiska vallhund Thunderwolf's Braveheart, jag kallar honom "Bravve".

Här får ni följa med på äventyr i vardagen och med livet som patrullhund i hemvärnet.


Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Senaste hundnytt!

Bravve har blivit pappa för fjärde gången på kennel Thunderwolf's

 

 

 

 

  

Planer

Jag och Bravve kommer att tävla inom snar framtid i startklassen. Vi har några moment att träna in först, ska bli spännande detta.

 

         

  

  

  

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards