Redalert

Alla inlägg den 3 december 2016

Av Maria Andersson - 3 december 2016 14:45

Upp tidig morgon för att utföra ett doftprov.

Framme på plats låg det 12 kartonger i en lång rad och en av dessa låg doften.

Doften som Bravve skulle hitta är Eucalyptus. Man har 3min på sig att hitta doften.

Jag och Bravve ställde upp bakom startlinjen och när vi är redo, klockan startas när vi paserar linjen.

Vi passerade linjen och Bravve började arbeta och nosa av kartongerna som låg på rad, han frysmarkerade låda nr 4, men jag valde att fortsätta raden ut.

Påväg tillbaka markerade Bravve låda nr 4 igen och då sa jag markerat och pekade på lådan.

Jag hörde rösten rätt, ni har hittat rätt låda, tjohoo vad glad jag blev.

Detta innebär att under 2017 kan vi börja tävla nosework, då sporten nosework blir officiell.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag vill gärna dela med mig utav denna blogg som handlar om min belgiska vallhund Thunderwolf's Braveheart, jag kallar honom "Bravve".

Här får ni följa med på äventyr i vardagen och med livet som patrullhund i hemvärnet.


Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Senaste hundnytt!

Bravve har blivit pappa för fjärde gången på kennel Thunderwolf's

 

 

 

 

  

Planer

Jag och Bravve kommer att tävla inom snar framtid i startklassen. Vi har några moment att träna in först, ska bli spännande detta.

 

         

  

  

  

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards